Kelionės visada sujaukia treniruočių grafiką. Ar tikrai? [VIDEO]

Kai suplanuoji savo treniruočių grafiką ilgam į priekį ir stengiesi intensyviai ir nuosekliai ruoštis nr.1 varžybom arba renginiui, visada visi tikisi, kad grafiko pavyks laikytis ir norimą rezultatą pavyks pasiekti be traumų ir nuklydimų.



Tačiau, gyvenimas nebūtų gyvenimas, visą laiką atsiranda tam tikrų trukdžių, kurie koreguoja arba sujaukia grafiką taip, kad paskui nei gyvas velnias nesupras ką praleidai ir kodėl nėra energijos, bei amžinas klausimas - ką daryti su praleistomis treniruotėmis?.

Top - 6 priežastys:
1. Darbas.
2. Darbo kelionės.
3. Poilsinės kelionės.
4. Ligos.
5. Traumos.
6. Blogos oro sąlygos - plikledis, šaltis ir t.t.

Prie daugelį dalykų jau prisitaikiau, tačiau liko tikrai nemažai "blogiukų", kurie neleidžia atsipalaiduoti ir judėti sklandžiai užsibrėžto tikslo link.

1. Darbas. 
Sprendimas - laiko planavimas ir plano laikymasis. Ne visą laiką pasiseka, bet disciplina su metais gerėja.

2. Darbo kelionės.
Sprendimas - visa laiką imuosi bėgimo priemones į kelionę, nebent kelionė prasideda ir baigiasi tą pačią dieną. Kelionių metu, jei leidžia darbo grafikas, darau "ilgabėgius", nes jų intensyvumas mažesnis ir naudojuosi proga pažinti miestą, kuriame lankausi. Vietinių kolegų pasiteirauju apie saugius ir nesaugius miesto rajonus,  ko reikėtų venkti ir kuriuo paros metu saugiausia. Pagal rekomendacijas susiplanuoju maršrutą ir SUUNTO laikrodžio navigacijos pagalba išbėgu pasidairyti po miestą.
Jei trumpai - saugiausias laikas yra ankstyvas rytas arba vėlyvas vakaras (vakaras netinka ketvirtadienio - šeštadienio bėgimams).

Čia trumpas filmukas, ką galima nuveikti vėlyvą vakarą mieste po sunkios ir ilgos darbo dienos:


3. Poilsinės kelionės. 
Sprendimas - kaip ir darbo kelionėse, visą laiką turiu bėgimo priemones ir stengiuosi susipažinti su teritorija. Tačiau ne visą laiką pavyksta suderinti šeimynos, poilsio ir t.t. planus su treniruočių, ką daryti su praleistomis treniruotėmis pokolkas nežinau... Gal yra koks patarimas?
Egzotiniuose kraštuose, bėgant trail tipo bėgimus, reikėtų saugotis laukinės gamtos - gyvatės, pumos ir t.t.
Čia mano nuotykiai Kipro saloje, gerai kad laimingai baigėsi:

4. Ligos.
Sprendimas - visą laiką turėjau bėdą su gerklę, kurią pradėdavo skaudėti vėlyvą rudenį ir vargdavau su ja visą šaltą periodą. Užknisdavo juodai, bet dabar turiu taisyklę -> kai temperatūra +4 ir žemiau, bėgu su kauke ir ne trumpiau kaip pirmas 10 minučių, paskui jau galima ir be jos. Padeda ir dabar jau antri metai neturiu šios bėdos.
Visos kitos ligos knisa juodai ir įneša labai didelius tarpus į treniruočių tvarkaraštį.

5. Traumos.
Sprendimas - miegas, tinkamas krūvis, tempimo ir kūno stiprinimo pratimai. Kaip sekasi parašysiu vėliau, nes ne visus elementus vienu metu pavykdavo panaudoti, dabar dirbu ties tuo :)

6. Blogos oro sąlygos.
Sprendimas - vienareikšmiškai tinkama avalynė ir apranga. Neprisirengti per šiltai, po bėgimo greitai persirengti sausais drabužiais arba kuo greičiau pakliūti į šiltą patalpą.
Labiausiai išmuša iš vėžių aišku plikledis, nekenčiu aš jo iki kaulų smegenų, nepadeda niekas ir tuo pačiu nesinorį bėgioti su "šalmu" ir naudoti "vikšrus nuo traktoriaus" vietoj sportinės avalynės.

Tad sveikinu visus su ateinančiu truputį šiltesniu žiemos periodu ir susitiksim bėgimo trasose.

O kas planuoja keliones, nepamirškite bėgimo priemonių ir būkite saugūs :)

Comments